Impactul campaniei de content marketing

Oamenii sunt mereu in cautare de informatii legate de ,,cum sa …?”, ,,ce este …?”, ,,de ce sa …?” etc.. Drept urmare, pentru orice brand, indiferent de marimea entitatii economice, nu mai este suficient sa se redacteze numai continutul ci si sa se implementeze o strategie, respectiv o campanie de content marketing cu rezultate masurabile. Mai concret spus, continutul de calitate trebuie sa fie construit astfel incat sa fie reprezentativ pentru brand si mai ales utilizat conform obiectivelor stabilite.

            O campanie de content marketing trebuie sa se bazeze in special pe informatii de calitate, educative, inspirationale, distractive, in scopul de a ajuta publicul sa isi imbunatateasca viata sau sa gaseasca solutii pentru situatiile cu care se confrunta. Insa, pe langa redactare articole este nevoie de elaborarea unor strategii complexe prin care o companie poate sa atinga rezultatele dorite (cresterea numarului de vanzari, atragerea unei audiente mai numeroase, atingerea publicului tinta, etc.).

            Ce este, de ce este importanta si mai ales cum se poate implementa o campanie de content marketing, vom incerca sa raspundem cat mai cuprinzator, astfel incat sa ai informatiile corecte legate de tot ceea ce semnifica si cum poti sa profiti de avantajele pe care le ofera pe termen lung.

            Ce este o campanie de content marketing?

            De la simple articole de blog, content marketing-ul a evoluat si a devenit o strategie editoriala complexa care se bazeaza pe o serie de tactici precum e-mail, social media, SEO si nu numai, astfel incat sa ajungi mai usor la publicul tinta. In comparatie cu metodele traditionale de promovare, scopul principal al content marketing-ului este acela de a capta atentia audientei prin content writing de calitate care sa intampine exigentele sau comportamentul acestora.

            Procesul de redactare articole trebuie sa se bazeze pe continut de calitate, relevant si coerent pentru a pastra publicul clar definit si in cele din urma sa conduca la actiuni profitabile. Trend-urile evolueaza in mod constant in mediul online, ceea ce inseamna ca astazi, audienta este focusata mai mult pe calitatea informatiei oferite, motiv pentru care strategia de content writing trebuie sa se focuseze pe aceasta directie. Totodata, trend-urile pot sa fie cele care dicteaza intreaga evolutie a strategiei de content marketing abordata, astfel incat sa fie intampinate nevoile consumatorilor cu o acuratete mai mare.

            Cum se implementeaza o campanie de content marketing?

            In lumea marketing-ului online schimbarile se produc in mod constant iar algoritmii motoarelor de cautare au devenit mai atente la modul in care se interpreteaza informatiile pe paginile unui website si la referintele pe care le au in alte domenii sau pagini bazandu-se pe credibilitatea paginilor si domeniilor care au depus efort in redactare articole si continut, in general, din fiecare pagina disponibila pentru indexare. Drept urmare, campaniile de content marketing au devenit vitale pentru orice website care doreste sa ajunga usor la audienta sa.

            Activitatea pe care se axeaza o campanie de content marketing seamana mai degraba cu campaniile PR dar gandite pentru online. Totodata, PR este o componenta importanta a campaniilor de content marketing. Crearea unui brand puternic porneste de la cladirea increderii audientei si fidelizarea acestora, astfel incat fiecare informatie oferita sa adauge valoare. Dupa stabilirea tipului de continut vizibil si optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) este momentul sa te gandesti care sunt mediile in care doresti sa apara continutul legat de brand si sa incepi sa cauti metodele prin care sa faci acest lucru. In momentul in care reusesti sa obtii o trimitere cu link spre website ajungi in zona de link building care, de asemenea, este foarte importanta pentru motoarele de cautare. Fiecare link de pe alt website catre website-ul tau este considerata a fi o recomandare valoroasa pentru motoarele de cautare. La capitolul autoritate, conteaza foarte mult calitatea oferita in momentul procesului de redactare articole si de care se tine cont in special atunci cand Google stabileste pozitionarea in rezultatele de cautare.

            Asadar, prin campaniile de content marketing poti imbunatati reputatia brand-ului, poti creste ratele de conversie iar prin continut optimizat corespunzator poti sa depui eforturi SEO mai mici. Practic pentru ca o campanie de content marketing sa atinga rezultatele dorite este necesar ca:

  • obiectivele sa fie clar definite
  • sa creezi profilul publicului tinta
  • sa realizezi un audit al continutului existent
  • sa creezi un sistem de content management si sa folosesti tool-urile corespunzatoare
  • sa faci un brainstorming cu echipa ta privind cel mai adecvat tip de continut
  • sa creezi un plan de continut bine definit cu idei
  • sa distribui continutul pe platformele corespunzatoare pentru indeplinirea obiectivelor initiale

            Prin content marketing se pot atinge obiective precum: captarea atentiei publicului tinta, generarea de lead-uri calificate, cresterea vizibilitatii brand-ului, construirea unei relatii de incredere intre consumator si companie, facilitarea obtinerii de link-uri de calitate, cresterea vanzarilor.

            O data cu trecerea timpului nevoile si totodata consumatorii, au evoluat. De exemplu, o strategie de marketing prin continut construita astazi este posibil sa nu mai fie valabila peste o luna, un an sau intr-un viitor mai indepartat. O campanie de content marketing trebuie sa evolueze o data cu consumatorul, motiv pentru care compania trebuie sa tina pasul cu nevoile existente si chiar viitoare. Astazi, deciziile de cumparare se bazeaza pe cunoasterea a cat mai multe informatii despre brand, produs si chiar servicii oferite, asadar, prin redactare articole de calitate si informative se poate ajunge departe.

            Ce impact are o campanie de content marketing? 

            In momentul in care se realizeaza strategia de content writing pentru companie, continutul poate imbraca mai multe forme: postari de blog, interviuri, stiri, studii de caz, seminarii online, infografice, podcast-uri, ghiduri de cumparare, continut video, e-books, newsletters, rubrici de intrebari si raspunsuri, etc. Cel mai important aspect este ca intreaga campanie de content marketing sa se bazeze pe depistarea tipului de continut cu care interactioneaza cel mai bine audienta si prin care sa se creeze o punte de comunicare eficienta dintre consumator si brand.

            O campanie de content marketing ofera mai multa credibilitate brand-ului. Prin intermediul marketing-ului de continut ai posibilitatea sa obtii rezultatele dorite, expunere dar si o crestere a veniturilor in sine. Mai mult, prin cresterea loialitatii fata de brand se adauga in mod constant valoare si credibilitate.

            Totusi, este de retinut faptul ca realizarea unei campanii de content marketing este un efort constant care trebuie mentinut prin obiective clar definite, continut de calitate distribuit pe canalele corespunzatoare. Rezultatele nu vor veni din primul moment insa, prin efortul constant sustinut cu ajutorul specialistilor acestea nu vor intarzia sa apara. Drept urmare, aceste campanii de content marketing sunt esentiale iar prin conturarea unor pasi mici dar eficienti, brand-ul poate evolua si sa capete o imagine pozitiva in mediul online.

            Totodata, prin intermediul campaniilor de content marketing se poate obtine o comunicare mai optima intre brand si consumator insa, trebuie retinut faptul ca aceasta comunicare trebuie sa fie mentinuta constant cu ajutorul unor strategii bine definite. Astfel, rezultatele care pot fi obtinute vor returna noi parteneriate, o baza de clienti multumiti mai consistenta, o comunicare mai eficienta, o accesibilitate mai mare a consumatorului asupra proceselor si informatiilor care il privesc si il ajuta sa isi rezolve o problema sau sa isi indeplineasca o dorinta.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn