Ce este Content Marketing? Cum crești vânzările prin content marketing

Ce este Content Marketing? Cum crești vânzările prin content marketing

Conceptul de content marketing poate fi o dilemă pentru unii antreprenori, când alții o fructifică atât de bine. Crearea și publicarea conținutului nu este o etapă ușoară, mai ales dacă rolul acesteia este să vândă. Tocmai de aceea, o să vorbim în continuare despre cum se implementează o campanie de content marketing și cum poți obține vânzări folosind o strategie de acest tip.

Ce este content marketing?

Marketingul prin conținut, sau content marketing, poate fi definit în multe feluri, dar consider că cea mai relevantă definiție este dată de Institutul de Content Marketing. Aceasta descrie marketingul prin conținut ca fiind un instrument valoros pentru companie, care se axează pe crearea, publicarea și distribuirea de conținut către un public targetat.

Ce înseamnă asta? Fie că vorbim de servicii de redactare articole, postări de Social Media sau de o secvență de e-mailuri, prin content marketing poți atrage clientul potrivit nișei tale și să oferi informații relevante și clare. În acest mod construiești relația ta cu potențialul client și obții vânzări.

Bine-bine! Probabil urmează să-mi spui că nu e chiar atât de simplu. Dar tu știi să răspunzi nevoilor clientului tău? Știi ce avantaje îți poate oferi un conținut de calitate?

Care sunt principalele avantaje oferite de content marketing?

Marketingul prin conținut este fundamental pentru orice întreprindere, indiferent de dimensiunea ei. Dacă este realizată bine, atunci beneficiile nu vor ezita să apară. Gândește-te că fără conținut nu ai ce posta pe rețelele de socializare sau pe blog, și nu ai ce optimiza.

Există multe avantaje care pot fi câștigate printr-o campanie de content marketing, fie că faci marketing pentru companii sau pentru consumatori. Iată ce beneficii poți obține pentru afacerea ta.

Construiești vizibilitatea brandului tău

Ieși în evidență prin conținut de calitate pe canalele de marketing potrivite pentru afacerea ta, astfel încât să faci ca brandul tău să fie mult mai vizibil în fața celor care caută o soluție pentru problema lor.

Generezi trafic pe site

Este important traficul pe site? Și încă cum. Atunci când creezi conținut valoros și optimizat, aduci mai mulți vizitatori pe site. Fie că răspunzi la o întrebare sau rezolvi o problemă, poți obține o poziție mai bună în paginile de rezultate ale motoarelor de căutare. Acest lucru te ajută să crești traficul în mod organic și să creezi oportunități prin care vizitatorii să devină clienți potențiali.

Îți stabilești expertiza pe piață

Poți demonstra audienței tale că ceea ce faci, faci bine. Oferă sfaturi, conținut educativ și soluții utile la problemele lor. Drept urmare, îți construiești autoritatea pe nișa ta și crești nivelul de încredere al clienților în brandul tău.

Te conectezi cu potențiali clienți

Ai șansa să oferi răspunsuri la întrebări sau să le rezolvi o problemă, folosind conținut în diferite formate. Acestea pot include:

  • realizarea unui articol pe blog;
  • crearea unui infografic;
  • realizarea unui studiu de caz în care să demonstrezi cum a ajutat produsul/serviciul tău un client;
  • un tutorial video prin care poți arăta beneficiile produsului/serviciului tău;
  • un podcast;
  • și multe alte materiale care construiesc încrederea în brandul tău, dar și în produsele/serviciile oferite.

Crești vânzările

Cu cât conținutul tău este mai util pentru căutătorii online, cu atât ai mai multe șanse ca ei să treacă printr-o strategie de vânzare. În cele din urmă, totul pornește de la o simplă căutare. Principalul obiectiv este acela ca un client potențial să cumpere un produs sau să beneficieze de un serviciu.

Cum implementezi o campanie de content marketing pentru a crește vânzările

Dacă te-ai hotărât să scrii despre produsele/serviciile pe care le oferi, e super, meriți toate laudele. Dar de unde începi? Să faci content writing implică un adevărat proces.

Vezi mai jos etapele pe care să le parcurgi în strategia ta de content marketing.

Stabilește obiectivele de vânzare

Primul pas în strategia ta de content marketing este să îți stabilești obiective SMART (Specifice, Măsurabile, Abordabile, Relevante și încadrate în Timp). În acest mod vei avea o imagine mai clară asupra pașilor pe care trebuie să-i parcurgi.

Câteva exemple de obiective pe care le poți obține sunt: vânzarea produsului/serviciului, vizibilitatea brandului, vizibilitatea în Google, generarea de trafic, atragerea de potențiali clienți, poziționarea ca autoritate pe nișa afacerii.

Identifică clienții potențiali

Dacă vrei să știi cui te adresezi și unde să cauți trebuie să construiești un profil pentru clientul tău ideal și să înțelegi cum gândește el. Te poți folosi de acești pași:

  • identifică datele demografice pentru potențialul client (vârstă, locație, sex, interese și provocări, calitatea vieții);
  • proiectează călătoria cumpărătorului – de la stadiul în care interacționează cu produsul/serviciul tău și până îl achiziționează;
  • vorbește pe limbajul lui – creează conținut cu care se identifică. Pune-te în locul lui.

Alege tipul de conținut

Gândește-te la profilul clientului ideal, persoana din spatele unui dispozitiv care cumpără, și vezi ce i-ar plăcea să vadă sau să asculte. Poți alege unul dintre următoarele formate de conținut:

  • scris (articole de blog, descrieri produse, conținut pentru landing page sau pentru site, postări de Social Media, secvențe de email marketing);
  • video (tutoriale blog, interviuri, animații, reclame);
  • audio (podcast, webinarii);
  • prin imagini (infografice, ilustrații).

Stabilește ce canale de marketing folosești

Odată ce ai ales tipul de conținut, acum, este timpul să alegi pe ce canal vrei să distribui toate aceste informații. Vin în ajutor cu câteva exemple de canale pentru a te promova online:

  • Prin website – crești traficul cu conținut SEO, optimizat pentru motoarele de căutare;
  • Google Ads – promovezi produsele/serviciile;
  • Email Marketing – transmiți newslettere sau alte informații de promovare a produselor/serviciilor;
  • Facebook pentru a targeta audiența și a construi comunități;
  • LinkedIn dacă produsul/serviciul tău este dedicat companiilor.

Analizează competiția

O privire de ansamblu asupra modului în care interacționează concurența ta cu clienții, te va ajuta să localizezi zonele pe care nu le-ai luat în vedere sau să creezi conținut completând informațiile pe care le-au postat aceștia. De asemenea, poți vedea ce tip de conținut au folosit ei și ce a funcționat.

Realizează calendarul de conținut

După ce ai realizat profilul clientului tău, tipul de conținut pe care vrei să-l postezi și platformele de promovare, tot ce îți mai rămâne de făcut este să realizezi un calendar. Acest instrument te ajută să ții o evidență clară a tuturor activităților de creație și de distribuție a conținutului. Te rog să nu uiți să creezi un CTA (call to action) pentru a-i îndemna la acțiune pe potențialii clienți.

Analizează rezultatele

În funcție de canalul de promovare și de obiectivul ales, poți afla rezultatele campaniei tale de marketing. Poți analiza rata conversiilor, număr de descărcări al unui eBook, precum și numărul de vizitatori de pe site.

Să fii plin de inspirație și creativitate,

astfel încât sursele tale de conținut să fie inepuizabile.

După cum poți observa, totul pornește de la o strategie bine pusă la punct. Trebuie să ai mereu în vedere să creezi constant conținut valoros, care să-i ajute pe potențialii tăi clienți să își rezolve o problemă sau să le îndeplinească o nevoie. Să oferi clienților tăi materiale educaționale, relevante și care să-i inspire. Produsul/serviciul tău să fie prima alegere care le trece prin minte atunci când au nevoie de el.

Dacă ai nevoie de redactarea unui articol, optimizat SEO, alege unul dintre cei peste 130 de scriitori și obține conținutul dorit prin intermediul platformei penman.ro.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *