Content Marketing: Creșterea vânzărilor prin blog

Content Marketing: Creșterea vânzărilor prin blog

Cum să îți crești afacerea la 100.000 de vizitatori lunar și cum poți transforma mii de vizitatori în clienți prin intermediul conținutului și al articolelor de blog.

Ce vei învăța din acest articol:

  • Principalul obiectiv al blogului în afacerea ta.
  • Trei canale principale de achiziție ale clienților tăi
  • Principalul motiv pentru care majoritatea blogurilor dau fail.

Principalul obiectiv al blogului în afacerea ta și de ce este important să apelezi la redactare articole în mod constant

Ca exemplu, în aproximativ doi ani, cei de la Ahrefs au gestionat blogul și au încercat să crească de la 15.000 vizitatori lunar la 150.000 vizitatori. Crezi că acest rezultat este unul bun, luând în calcul termenul de doi ani? Dacă îi întrebi pe ei, nu asta contează! Niciodată traficul nu a fost un obiectiv pentru ei. Principalul lor obiectiv a fost să aducă noi clienți și să crească business-ul.

Unde este avantajul dacă ai un număr mare de vizitatori pe site, dar nimeni nu efectuează conversii pe site-ul tău? Deci, în loc să crească numărul de vizitatori pe site, ei s-au focusat să aducă pe site-ul lor o audiență conștientă de produs care va face acțiuni / va cumpără serviciul lor.

Deci, cumva această frază face și referire la faptul că nu cantitatea aduce beneficii, ci calitatea. Din acest motiv ei au intitulat BAD KPIs dacă îți setezi ca target cât mai multe articole de blog, texte de email marketing sau tinzi să ai un număr cât mai mare de abonați dacă aceștia nu sunt targetați

Numărul de vânzări / comenzi – acesta este obiectivul care trebuie pus pe primul loc.

Deci, ar trebui să îți percepi blogul ca fiind un canal de achiziție al clienților tăi, nu unul de trafic.

Ce vei învăța din acest articol?

Mai pe scurt, cum poți avea mai multe vânzări prin articole de blog și prin conținut.

Trei canale principale de achiziție ale clienților tăi

Cum ajung clienții la tine și cum află de produsul tău

  • Primul pe lista achizițiilor va rămâne recomandarea (word of mouth) – Produsele bune sunt și recomandate, fie că persoanele își recomandă produsele reciproc sau ele sunt mai vizibile pe social media, persoanele fac cel mai bun marketing
  • Prin căutare: nevoia îl împinge pe utilizator să ajungă la produsul tău. Când ai o necesitate sau o problemă, cauți soluții. (Google Ads)
  • Advertising: Cum ajungi cel mai rapid la clienții tăi, chiar dacă rata de conversie variază, partea de advertising este foarte valoroasă

Dar, pe lângă toate aceste canale, de ce îți este necesar blogul?

Iată cum funcționează un articol de blog și cum acesta îți poate aduce conversii.

Imaginează-ți că ai un magazin de haine cu un blog. Pe blog, ai mai multe articole printre care și „Cum să ieși în evidență indiferent de vârstă cu o rochie de ocazie” care este optimizat pe mai multe cuvinte cheie, printre care și rochie de ocazie, cum să ieși în evidență cu o rochie de ocazie, indiferent de vârstă, ș.a.m.d, oamenii caută pe Google și dau de articolul tău, unde îi împingi spre o acțiune, prezentându-le produsele tale. Cuvintele „rochii de ocazie” au aproximativ 18.000 de căutari lunare, imaginează-ți dacă acest articol ți-ar aduce măcar 1000 de căutari, nu ar fi un plus pentru afacerea ta?

Deci, în concluzie, articolele de blog se atașează cu brio și la canalul de achiziție căutare dar și la recomandări, prin textele compuse din articolul tău și prin optimizarea SEO

De ce majoritatea blogurilor dau fail?

Oricine își dorește un blog de succes, însă, majoritatea companiilor habar nu au ce trebuie făcut pentru a avea un blog de succes, cu rezultate.

Conținut, conținut și iar…. conținut. Dacă nu ai content de calitate atunci și rezultatele vor fi pe măsură. Nu trebuie să postezi la câteva ore, o poți face la câteva zile, dar fă-o cum trebuie! Din acest motiv îți punem la dispoziție serviciul redactare articole unde găsești imediat un content writer gata să îți redacteze textul pentru a genera conversii.

Un text bine scris va genera interacțiune (reacții, distribuiri, comentarii, recomandări), unul scris greșit va genera…. nimic.

Traficul pasiv – un motiv pentru care majoritatea blogurilor dau fail și pentru care nu au succes pe termen lung.

Dacă conținutul tău generează interes doar pentru moment și nu este de actualitate pe termen lung, atunci strategia ta este complet greșită. Fiecare articol scris trebuie să facă referire la o perioadă de timp îndelungată, pentru a genera interes și reacții și peste un an, ca exemplu, fără a fi nevoie de un alt articol. Aceste tipuri de articole generează mai multe conversii pe termen lung cu un efort echilibrat.

În acest caz, chiar dacă nu postezi zilnic pe blog și pe social media, vei avea succes pe termen lung prin SEO sau trafic direct.

Două strategii principale de creștere a blogului.

Articolul Viral

Tipul de articol care devine viral pentru că este de interes, în general pentru o anumită comunitate.

Articolul Optimizat SEO

Tipul de articol care devine cunoscut după un efort mai susținut și te ajută să obții poziții cât mai bune în Google.

Ce fel de strategie îți este adecvată și care te va ajuta să obții cât mai multe rezultate?

În realitate, foarte bine, una fără cealaltă nu va funcționa!

Spun asta pentru că, nu există nicio modalitate consistentă de a ajunge viral fără a avea niciun click provenit din Google și invers ( nu poți avea conținut foooarte bun pe Google fără ca acesta să fi fost distribuit măcar o dată pe social media )

Dacă vrei să creezi conținut viral, trebuie să fii un bun strategist și bine priceput la crearea de conținut care rezonează cu audiența ta țintă.

Trebuie să fie atât de interesant pentru ei încât nu se vor putea abține să nu îl distribuie,

Al doilea mod prin care poți ajunge viral: #influencers. – Ai nevoie de asistența unor persoane cunoscute pentru a te putea ‘propulsa’ către audiențele lor și a crea efectul de viral.

E greu să convingi un influencer, deci, spor la treabă!

Și, în final, publică regulat!

Ca să poți atrage în mod constant oameni, publică regulat articole pe blogul tău. Asta va atrage oamenii să citească conținutul și ulterior îi poți transforma în clienți. Deci, dacă vrei să creezi conținut viral, ai nevoie de o regularitate a postărilor.

Hint: Noi la penman.ro îți oferim conținutul optimizat SEO. Cumpără texte care vând.

Dar acum, care sunt provocările pe care le ai referitoare la Articolele Optimizate SEO?

Ca să poți avea un articol bine optimizat SEO, ai nevoie să:

  • Creezi conținut ajutător și de interes – Nu trebuie să atragă atât de mult oamenii, dar trebuie să fie de mare ajutor pentru ei.
  • Faci rost de backlink-uri. – Dacă articolul tău este de mare interes, e posibil ca acesta să genereze backlinks organic.
  • Regularitatea postărilor, la fel ca la articolul viral, regularitatea postărilor joacă un rol important în a avea un blog bine optimizat

Nu uita! Pentru a avea poziții cât mai bune pe Google ai nevoie de conținut. #contentisking, postează cu regularitate articole de interes!

Iată aici câteva exemple de mare succes de articole virale

*Aceasta este partea 1 a articolului. Vom posta periodic câte o parte a subiectului, următoarea discuție pentru a ajunge la obiectivul nostru este: Cum poți converti vizitatorii în clienți prin conținut și cum poți analiza traficul potențial și gradul de dificultate al unui cuvânt cheie?