Ghid: Introducerea în Content Writing

Ghid: Introducerea în Content Writing

Scrie inteligent…
de la primul cuvânt… la povestea ta de succes

  1. Introducere
  2. Conținutul de Marketing
  3. De ce vrei să scrii?
  4. Ce să scrii? Setează-ți Obiectivele
  5. Gestionează-ți Așteptările
  6. Cine va citi? Descoperă Publicul tău Țintă
  7. Ce va citi publicul tău? Identifică-ți Avatarul de Client
  8. Cum vei scrie? Cercetează-ți Nișa
  9. Pune-te în Locul Cititorilor Tăi
  10. Găsește Idei de Articole
  11. Scrie Titluri Captivante.
  12. Structura unui Articol
  13. Scrie o Introducere Captivantă
  14. Cuprinsul Articolului
  15. Încheierea Unui Articol
  16. Formatează Articolul
  17. De la Draft la Articol Final
  18. Regula 6-15-7
  19. SEO și Cuvinte Cheie
  20. Optimizează un Articol Cap-Coadă
  21. Găsește Keywords și Optimizează Articolul
  22. Plan Editorial – Recapitulare – Încheiere

Introducere

Fiecare poveste de succes apreciată de prieteni sau de cei mai exigenți critici are la bază câteva noțiuni elementare care fac diferența. În paginile acestei cărți vom aborda simplu, eficient, pe înțelesul tuturor, care sunt punctele cheie pentru ca și povestea scrisă de tine să devină una de succes.

De la relațiile interumane la adaptarea pentru marketing, interacțiunea de schimb cu potențialii clienți s-a schimbat. Avem nevoie de o nouă abordare, mai clară, mai eficientă, mai deschisă către creație, dar și orientată către rezultate. A scrie într-o carte nu este ușor.

Avem ocazia de a ne pune în valoare cunoștințele, dar este necesară o investiție importantă în care să ne punem în valoare creațiile, orientați către cititori. Totul pleacă de la cercetarea subiectului, scrierea, editarea și publicarea conținutului.

Orice conținut de calitate, din orice domeniu, are puterea de a redirecționa clienții spre vânzare. Majoritatea oamenilor anticipează o analiză aprofundată a subiectului lor de interes și sunt gata deseori să furnizeze adresa de e-mail sau chiar numărul de telefon în schimbul informațiilor de calitate

Conținutul de Marketing

Ideea care stă la baza unui conținut de marketing este reprezentată de crearea și partajarea de conținut de calitate, care să atragă clienții actuali, dar mai ales pe cei potențiali, dezvoltând astfel o relație de încredere cu publicul. Este foarte important să înțelegem de la început, din primul paragraf așezat la rând în pagină, că ceea ce scriem, conținutul fiecărui text, nu este despre noi sau despre compania pe care o reprezentăm.

Scriem inteligent pentru public. Conținutul de marketing real oferă informații care inspiră și ajută pe fiecare să își îndeplinească sarcinile de lucru mai bine, mai rapid, mai eficient, mai relaxat, contribuind astfel și la o viață mai bună. Cu fiecare paragraf de calitate, prin informații relevante și valoroase, nu oferim doar o sursă de inspirație. Avem puterea de a educa.

Conținutul aduce informații, exprimă opinii, analizează direct promoțional, unul informativ. Nu este despre noi, ci despre tine, fiecare dintre cititori. Dacă am înțeles acest aspect putem continua.

Cândva agențiile de publicitate dețineau controlul. Acum clienții pot alege, se pot informa. Fiecare dintre noi deține controlul. Mingea este in terenul tău. Acum când informația este omniprezentă pe internet, ea a devenit disponibilă și accesibilă din orice colț de pe glob.

Fiecare client nu mai depinde de marketing pentru a se informa despre tendințe sau soluții și metode de rezolvare a problemelor. O poate face cu un click, independent de vânzări, are puterea de a naviga după argumentele pro și contra. Fiecare client are puterea de a-și exprima opinia. Are opțiunea de a ALEGE.cția de evoluție a unei industrii sau prezintă informații noi care sunt de actualitate.

Conținutul de marketing nu ar trebui catalogat ca și publicitate ori ca text ce descrie activitățile de relații cu publicul sau postări distribuite prin rețelele de socializare. Totuși, toate aceste canale pot fi utilizate pentru comercializarea conținutului de marketing, dar au un scop de obicei

De ce vrei să scrii?

Deși pare dificilă această întrebare răspunsul e chiar în fața ta. E simplu. Clienții concurenței, dar și clienții tăi doresc informații. Simultan. Astăzi accesul la internet este realitate, un ocean infinit de informație deschis în palma ta, plin cu informații, unele bune, altele rele.

Este dificil pentru public să determine ce informații sunt corecte, exacte, reflectă realitatea și merită atenție. Timpul este prețios. Fiecare dintre noi ne bazăm pe instinct și căutăm surse de încredere. Tu, dar și compania ta puteți fi sau puteți deveni acea sursă.

Este scris în statistici. 57%. Mai mult de jumătate dintre specialiștii în marketing au atras noi clienți în urma articolelor publicate pe bloguri. Mai bine de 82% dintre consumatori declară că preferă să citească conținut relevant despre mărcile preferate. 78% din consumatori au încredere în companiile care furnizează conținut personalizat, sunt interesate de satisfacția clienților, construiesc și dezvoltă relații de comunicare deschise cu aceștia.

Aproape jumătate din consumatori declară că un conținut de calitate face ca produsul afișat la orizont să devină mai atractiv pentru achiziție. Să nu uităm de cererea de conținut. Este de trei ori mai ieftin să creezi conținut online decât să folosești căile tradiționale de promovare. Gata? Te-ai apucat de scris? Bun.

Ține cont că ceea ce scrii contează. Pas cu pas construiești o fundație solidă. Clădești încredere. Dacă oferi un flux constant de informații relevante, dar și de înaltă calitate atunci vei avea numai de câștigat. Cititorii vor simți grija ta pentru ei, vor reveni, vor căuta și pe viitor opinia ta. Se vor simți conectați. Companiile care oferă calitate prin conținut devin evident unele de încredere

Astăzi, într-o piață efervescentă, consolidarea încrederii este necesară înainte ca vânzarea să aibă loc. În plus, conținutul excelent te localizează, te scoate în față pe internet. Algoritmii motoarelor moderne de căutare au fost optimizați pentru a recompensa site-urile web care aduc valoare, care oferă informații excelente, apreciate de consumatori prin reacții și opinii reale.

Ce să scrii? Setează-ți Obiectivele

Ce să scrii? Mulți sunt de părere că industria este plictisitoare, nu e nimic de scris. Pentru unii este adevărat, dar pentru tine, pentru noi, majoritatea nu este. Un studiu de caz. Avem o companie care vinde piscine în pragul falimentului, fără comenzi de onorat, cu salarii neplătite.

Deși piscina era goală, părea că firma se va îneca. Până într-o zi când direcția companiei a fost schimbată. Au decis să se adapteze la conținutul de marketing. Nu au inventat o piscină mai frumoasă, mai colorată, mai strălucitoare. Au înțeles care este puterea conținutului. Au pus la dispoziție clienților un blog cu informații relevante despre piscine, informații preluate din industrie și tehnologie care au fost adaptate, scrise pe înțelesul clienților. În esență au făcut un singur lucru.

Au răspuns la fiecare întrebare primită de la consumatori, fie că erau sau nu clienți existenți. În șase luni au revenit în topul vânzărilor. Astăzi sunt oferite constant răspunsuri, iar vânzările curg de la sine, în valuri către clienți mulțumiți. Este vital să anticipezi ce poate fi valoros pentru publicul tău.

Există diverse strategii de conținut care îți vor evidenția necesitatea de a-ți îmbunătăți produsul, pentru a deveni mai atractiv pentru vânzare. Calitatea unui produs este importantă, dar nu schimbările majore ale produsului vizat contează cu adevărat. Da, sunt multe de scris. Contează ce scrii.

Gestionează-ți Așteptările

Inspirația este aici la îndemână. Majoritatea studiilor ne recomandă să nu ne concentrăm doar pe articole scrise în bloguri, povestind despre grătarul făcut cu prietenii în familie sau activitatea echipei de fotbal a copiilor sau ce am mai făcut la orele de școală on-line.

Ocazional astfel de articole conturează latura social-culturală, dar nu ar trebui privite ca o strategie de conținut relevantă care îți poate scoate în evidență compania. Un pas important de plecare este ocazia de a răspunde rapid, clar și concis, pe înțelesul tuturor la întrebările primite din partea clienților.

Poți face studii de caz prin care să oferi ocazia celor apropriați, prieteni, clienți să își exprime deschis opinia despre conținutul livrare de tine, iar fiecare opinie să fie percepută în mod constructiv. Consultă articole tehnice de specialitate din industria în care activezi și exprimă în scris și altora opinia ta.

Identifică cuvintele cheie care pot duce la o căutare către articolul scris de tine pentru compania ta. Cere părerea partenerilor. Participă la cursuri și evenimente relevante.

Poți cunoaște noi parteneri. Cunoaște-ți concurența, comentează, deschide conversații relevante pe rețelele de socializare cu prietenii sau clienții încurajând libera exprimare de opinie. Nimeni nu deține adevărul absolut, fiecare are dreptul la o opinie.

Citește alte site-uri sau forumuri, dar nu plagia. A copia pe altcineva duce doar la pierderea propriei identități. Știrile sunt utile dacă provin din surse de încredere și pot fi verificate. Încrederea se construiește în timp, dar se poate pierde foarte ușor.

Cine va citi? Descoperă Publicul tău Țintă

Cine va citi? Oricine. Înțelegerea publicului tău este un prim pas critic înainte de lansarea oricărei strategii de conținut. Primul pas este o reuniune deschisă alături de echipa cu care vei colabora pentru a descoperi, a contura un profil de persoană relevant.

Un profil de consumator al informațiilor ce urmează a fi livrate. O atenție relevantă pe partea conținutului de marketing este ca livrabilul, conținutul oferit să fie centrat pe o audiență, ce va crea o legătură puternică și deschisă la comunicare.

Profilul de Consumator se identifică prin câteva aspecte cheie ale publicului existent din jurul tău. Ar trebui găsite răspunsuri clare la o serie de întrebări esențiale.

Care sunt datele demografice ale grupului țintă, ce funcții dețin, ce valori, puncte de vedere, obiective, constrângeri și responsabilități zilnice pot avea. Ce îi menține activi noaptea. De ce cumpără acel produs și care sunt argumentele lor de la intenție la decizie.

Ce va citi publicul tău? Identifică-ți Avatarul de Client

Un pas important este identificarea producătorilor de conținut, în această etapă sunt înecate multe din strategiile de conținut. Totul este clar, sunt stabilite subiectele, a fost identificat publicul țintă. Strategia este în multe privințe partea ușoară.

Producția de conținut care să hrănească apetitul consumatorilor exigenți este motorul prin care marketingul prinde viață. Structura robustă și repetarea liniilor de stil o face eficientă. Prin fiecare paragraf avem puterea să construim o fundație puternică.

Fiecare creator de conținut este parte din fundație, dar este important să fie clară și direcția de consolidare. Dacă ne-am baza doar pe suportul intern din companie, bazat doar pe avizul experților ar trebui să avem și un plan de rezervă. Timpul este prețios și nu poate fi recuperat.

Așteptând doar ca ceilalți să își aloce timp pentru a te ajuta pe tine reprezintă o fundație deficitară pe baza căreia să îți faci orice strategie. Informația are nevoie de artiști cu calități jurnalistice. Majoritatea celor care scriu au experiență, au construit o imagine și au un prestigiu bazat pe calitate. Multe din informațiile furnizate au puterea de a fi transcrise mai departe. Compania trebuie să știe despre potențialul fiecărui scriitor.

Poți scrie și tu de azi. Experiența se cultivă în timp. Abordarea ta poate fi mai aproape și mai pregătită să ofere informații relevante bazate pe experiență decât o poate face un autor de știri mondene. Orice companie poate apela la o agenție de marketing. Sau poate încuraja munca liberă cu rezultate rapide, eficiente și de înaltă calitate.

Cum vei scrie? Cercetează-ți Nișa

Strategia este conturată. Ești gata. Ți-ai definit clar publicul prin crearea unor profiluri de personalitate. Următorul pas este de a defini domeniul de aplicare al proiectului pentru a ne asigura că toată lumea este – literalmente – pe aceeași pagină cu așteptările tale, dar și cu obiectivele companiei pe care o reprezinți.

Rând cu rând va prinde viață un prim articol editorial prin care sunt definite în mod clar tipurile de conținut ce vor fi create. Poți pune bazele unui calendar editorial care îți va permite să îți controlezi frecvența articolelor publicate, ideile subiectelor propuse, titlurile care pot oferi un impact pozitiv asupra conținutului, gestiunea cuvintelor cheie, personalizarea meta datelor, dar și posibilitatea ca un expert să poată revizui articolul creat.

Pentru a avea succes ai puterea de a decide cât de mult te poți implica. Este important să investești timp în cercetarea informațiilor pe care le vei folosi pentru publicare, bazate pe calitate. Frecvența cu care vei oferi conținut cititorilor tăi contează. Orice informație proaspătă este bine-venită. Dar ar trebui să te bazezi pe calitate, nu pe cantitate. Producerea unui volum ridicat de conținut de calitate este deseori dificilă.

Dar poate oferi răspuns la multe întrebări, soluții la probleme diverse. Există în mediul on-line diverse aplicații care pot analiza rapid orice public de nișă. Folosind aplicații dedicate precum Market Explorer poți introduce orice site web relevant subiectului articolului în bara de căutare și vei obține vârsta, sexul, interesele și locația publicului.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *