Ai auzit până acum de optimizare SEO? SEO este o abreviere de la Search Engine Optimization, adică pentru a face SEO unui site sau unui text ar trebui să îl modifici în așa fel încât să apari cât mai sus în căutările Google.

Cum optimizezi SEO un articol?

În primul rând, ai nevoie de un titlu optimizat SEO. Asta înseamnă că dacă stabilești un cuvânt cheie principal, ar trebui să îl poziționezi cât mai aproape de începutul titlului. Astfel cititorii vor fi atrași de acel titlu și vor intra pe site-ul tău pentru a afla mai multe.  

În al doilea rând, ai nevoie de acel cuvânt cheie în primul paragraf. Cuvântul cheie poate fi principal sau secundar. Cel principal trebuie să fie cel puțin în 3 locuri: titlu, primul paragraf și un subtitlu. Mai mult, va trebui să îl pui în text la fiecare 150-200 cuvinte. Alte cuvinte cheie pot fi presărate în text o dată la 200-300 cuvinte și nu este nevoie să fie prezente în subtitluri.

Ce înseamnă keyword stuffing?

Mai mult, cuvântul cheie principal ar trebui să fie prezent în text în așa fel încât să pară natural, ca și cum ar fi scris pentru utilizatori, pentru oameni, nu pentru motoarele de căutare. Google penalizează și rankează mai jos în căutări un anumit site sau articol dacă pui cuvintele cheie prea des, prea apropiate în text.

Tehnica de a umple textul de cuvinte cheie se numește „keyword stuffing” și nu este prea agreată de Google. Nu este agreată, adică vei fi penalizat sau site-ul tău își va pierde din autoritate. Decât să fii penalizat, lucru ce greu se poate remedia, mai bine să folosești cuvintele cheie mai rar și cu mai mare atenție.

Cuvinte cheie long tail și short tail

Pentru a avea succes cu cuvântul ales este bine să alegi un cuvânt cheie de tip long tail, adică un cuvânt cheie care include mai mult de două cuvinte. Acesta are o intenție de căutare mai mică decât un cuvânt cheie general cu un mai mare număr de căutări. Cu cât un cuvânt cheie este mai vag, mai general, cu atât mai greu va fi să rankezi adică să apari cât mai sus în căutările în Google. Acest tip de cuvânt cheie se numește short tail și cu el ai mai puține șanse să convertești vizualizările în vânzări.  

Dacă alegi un cuvânt cheie mai specific, mai lung, dar cu căutări mai puține ai mai mari șanse să obții vânzările dorite. Dacă apari pe prima pagină a căutărilor ai cele mai mari șanse să obții vânzări pentru că utilizatorii nu au răbdare să citească prea mult și se hotărăsc la primele produse vizualizate și despre care au citit.

Nu uita de poze! Vei avea nevoie de poze a căror descriere să conțină cuvântul cheie principal pentru a fi vizualizată în Google images atunci când oamenii caută produse uitându-se direct la imagini. Mai mult, poți pune acest cuvânt și în titlul pozei.

Nici metadescrierea nu este de neglijat. Aici poți include cuvântul cheie de mai multe ori, dar fără a obosi cititorul. Rolul metadescrierii este să indice cititorului despre ce este articolul și apare sub titlul articolului atunci când cauți în motorul de căutare, fie el Google sau altceva. Aici putem adăuga faptul că nici metatitlul nu trebuie uitat. Acesta ar trebui să conțină cuvântul cheie principal cât mai aproape de început.

Optimizarea SEO îți aduce vizualizări, dar cel mai important este că fiecare view se poate transforma într-o vânzare. Aici totul depinde de informațiile pe care le oferi în articol, dar și de produsul sau serviciul pe care îl promovezi. Dacă oamenilor le place ce văd și citesc, vei fideliza acel utilizator fie prin newsletter, fie prin follow pe rețelele sociale sau chiar prin crearea contului de utilizator pentru a plasa comanda.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn